RAMOWY ROZKŁAD DNIA

6.30 – 7.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne.
7.30 – 8.30 Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju (praca z dzieckiem), pozostałe dzieci zabawy dowolne. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe i czynności higieniczno – porządkowe.
8.30 – 8.50 I Śniadanie; czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności spożywania posiłków.
8.50 – 9.00 Czynności higieniczno –porządkowe.
9.00 – 10.00 Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. Uczymy się, słuchamy, rozwiązujemy zadania, rysujemy, malujemy, lepimy, wycinamy, tańczymy, gimnastykujemy się, rozmawiamy, opowiadamy, oglądamy, uczestniczymy w zabawach konstrukcyjnych i badawczych. Wychodzimy na wycieczki, spacery, czasami zapraszamy do nas gości albo bierzemy czynny udział w przedszkolnych uroczystościach. Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o nową podstawę programową MEN z dn. 23.12.2008r. / Dz. U. z dn. 15.01.2009r. Nr 4, poz.17/ - zajęcia dydaktyczne organizowane przez n – la wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
10.00 – 10.20 Czynności porządkowe, gospodarcze. Doskonalenie czynności samoobsługowych (czynności higieniczne). II Śniadanie.
10.20 – 11.20 Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy zorganizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i imprezy okolicznościowe, obserwacje przyrodnicze.
11.20 – 11.30 Czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do obiadu.
11.30 – 12.00 Obiad – I danie, czynności higieniczno – porządkowe.
12.00 – 12.15 Czynności higieniczno – porządkowe, przebieramy się w piżamki i przygotowanie do odpoczynku.
12.15 – 13.45 Odpoczywamy na leżakach. Bajkoterapia, relaksacja, wizualizacja (grupa I i II)
Relaksacja, zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno – techniczne, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym (grupa III i IV)
13.45 – 14.00 Wstajemy i samodzielna próba ubrania się (gr I i II).  Czynności porządkowe
i higieniczne.
14.00 – 14.30 Obiad – II danie, czynności higieniczno – porządkowe, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się szczoteczką do mycia zębów.
14.30 – 16.00 zabawy integracyjne, kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, indywidualne wspomaganie rozwoju dzieci, praca z dzieckiem zdolnym, zajęcia dodatkowe, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub / i zabawy ruchowe, praca w kąciku przyrody. Utrwalenie wiadomości zdobytych w ciągu całego dnia. Samorzutne zabawy wg zainteresowań dzieci.
16.00 – 17.00 Zabawy zorganizowane i dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne.
Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.

"Zadowolenie Twojego dziecka jest dla nas najlepszą nagrodą"

 

Akcja "Ćwiczyć każdy może"

Naszą witrynę przegląda teraz 5 gości 
img_1293709211_553.jpg